خرید ملک خرید ملک .

خرید ملک

اماکن تاریخی ازمیر ترکیه

تاریخچه معبد آرتمیس

ازمیر از نظر اقتصاد و تجارت در ازمیر بسیار مهم می باشد. در آخرین سر شماری که انجام شده جمعیت آن به پنج میلیون نفر رسیده بوده است که برای افرادی که قصد خرید ملک در ازمیر را دارند میتواند جالب باشد.

شب تولد اسکندر مصادف با 365 قبل از میلاد روز 21 جولای این معبد آتش گرفت و در آتش سوخت، بعد از آن ساخت معبد دیگری را طراحان و معماران شروع کردند. این تاریخ بر می گردد به 350 سال قبل از میلاد.

در سال 1860 باستان شناسان باقی مانده های ستون های این معبد را در عمق رودخانه ی کایستر پیدا کردند زیرا استراگوتس در 262 بعد از میلاد مسیح این معبد را خراب کرد و متاسفانه یکی از زیبا ترین عجایب هفت گانه دنیا از بین رفت و نابود شد.

اگر به موزه بریتانیا واقع در شهر لندن بروید می توانید بقایای این معبد را در آن جا تماشا کنید. در زمان هایی که این معبد وجود داشته و ساخته شده بوده است، بزرگ ترین و اصلی ترین مرکز تجاری، اقتصادی و معنوی آن زمان بوده است.

معبد آرتمیس در افسوس:

موقعیت مکانی این معبد زیبا در نزدیکی سلوک قرار دارد که در استان ازمیر ترکیه می باشد. جالب است بدانید که این معبد یکی از عجایب هفت گانه جهان می باشد.

دلیل این که این معبد آرتمیس در میان عجایب هفت گانه قرار گرفته است این است که قدمت خیلی زیادی دارد و همچنین علاوه بر آن در زمان برپایی اش عظمت و جلال و شکوه خیلی زیادی داشته که چشم ها را خیره می کرده است.

این معبد پانصد سال قبل از میلاد مسیح طراحی شده است و اگر علاقه مند هستید که بدانید معمار آن چه کسی بوده است باید به اطلاعتان برسانیم که خرسیفرون و متاگنس که پسر خرسیفرون بوده است این معبد را طراحی کرده اند.

مکان های دیدنی ازمیر

1- شهر هیراپولیس(پاموکاله)
2- کلیسای سنت پلی کارپ
3- موزه کی
4- کمرالتی
5- برج ساعت
6- کدیفه ماله
7- کوه سیپیلوس
8- تئاتر هیرا پولیس
9- شیرینسه و غیره

شهر هیرا پولیس (پاموکاله)

این شهر بسیار قدیمی است و در کنار رودخانه لایکوس قرار گرفته است، این شهر کوچک در میان مردم بسیار محبوب است و دلیل اصلی این محبوبیت هم این است که دارای آب گرم کربنات دار می باشد.

در سال های خیلی پیش یک زلزله ی وحشتناک آن جا رخ داده است که باعث به وجود آمدن این آب گرم شده است که این زلزله به 200 سال قبل از میلاد مربوط می شود ، در این آب گرم مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارد.

همچنین جهت بازدید از این اماکن تاریخی و رزرو تور ازمیر ترکیه میتوانید با ما همراه باشید.

کلیسای سنت پلی کارپ

این کلیسای زیبا در قرن 17 میلادی ساخته شده است و همچنان پا برجاست و مانند قدیم کاربری دارد.

در قرن 19 میلادی هم تعدادی از معماران دیوار های این کلیسا را مرمت و باز سازی کردند.

این کلیسا لوستر های بسیار معروف و زیبایی دارد که تمام توریست ها و گردشگران را شیفته ی خود می کند.


منبع : هورامان گشت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۰:۴۰ توسط:شایسته موضوع: نظرات (0)